کد خبر: 840
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: ۱۱/ اردیبهشت/ ۱۳۹۴ - ۳:۴۳

«رخ دیوانه»؛ فیلمی که می توان آن را جزو خلاقانه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در پنج سال گذشته دانست که توانسته‌ بدون وارد کردن فضاهای هیجانی بی معنی، تکراری و استفاده از انواع دیالوگ های سخیف اخیر سینمای ایران تماشاچیان را غافلگیر کرده و نظر دو طیف مخاطبین و هم منتقدین را جلب کند.

خوزستان سرافراز”«رخ دیوانه»؛ فیلمی که می توان آن را جزو خلاقانه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در پنج سال گذشته دانست که توانسته‌ بدون وارد کردن فضاهای هیجانی بی معنی، تکراری و استفاده از انواع دیالوگ های سخیف اخیر سینمای ایران تماشاچیان را غافلگیر کرده و نظر دو طیف مخاطبین و هم منتقدین را جلب کند.

فیلم داستان چند جوان است كه در یك قرار اینترنتی با یكدیگر آشنا شده و به دنبال یك شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و خطرناکی می افتند. مسیری كه درك جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هركدامشان رقم می زند.

ویژگی های مخاطب پسند «رخ دیوانه» محدود به فیلمنامه نیست. بلکه مجموعه کاملی است که همه جلوه‌ها و تخصص‌ها در کنار هم قرار دارند و آن را جذاب و دوست داشتنی کرده‌اند. تیتراژ ابتدایی و انتهایی فیلم علاوه بر جذابیت های بصری همخوانی منطقی و قابل قبولی با قصه دارد. شاهد این ادعا برنده شدن اثر جدید ابولحسن داوودی در جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبین جشنواره فجر است. فیلم به خوبی توانسته با استفاده از عنصر غافلگیری، به بیننده در اصطلاح رودست بزند.

اگرچه «بازیِ» طناز طباطبایی و صابر ابر تفاوت چندانی با بازی‌های قبلی آنها ندارد، اما چیره دستی کارگردان در بهره گیری از هنر بازیگران باعث شده تا امیر جدیدی در اولین تجربه بازیگری خود بتواند بازی یکدستی را عرضه کند.

فیلم با ریتمی تند که به تاسی از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است آغاز می‌شود و پس از معرفی تمام شخصیت‌ها در ۱۰ دقیقه، داستان خود را آغاز می‌کند. داستانی پر حادثه و دقیق، که بیننده را تا آخرین لحظه‌های تماشای فیلم، غافلگیر می‌کند و با آغاز هر پرده از هفت پرده‌ی فیلم، جنبه‌ی دیگری از واقعیت رویدادها را به او نشان می‌دهد.

«رخ دیوانه» فیلمنامه ‏ای دقیق، مرتب و جذاب دارد كه هرچه جلوتر می‌رود، پازلی را که در ذهن مخاطب چیده است را برای تکمیل آن آماده تر می کند به طوریکه در انتهای قصه شخصیت «شکوفه» که عملا در فیلم یک مهره ی فراموش شده است و توسط مخاطب به فراموشی سپرده شده ظاهر می شود و پایان قصه را باورپذیرتر می کند.

فیلم به خوبی توانسته فضای مجازی را که چیزی به غیر از فضای واقعی نیست به تصویر بکشد؛ فضایی که برداشتی از آن چیزی است که در جامعه ما وجود دارد.

البته برخی معتقدند، فریبکاری که در انتهای فیلم برای مخاطب روشن می شود، و فیلم را دروغگو می کند از مشکلات جدی این فیلم است که در پایان فيلم مخاطب داستان را باور نخواهد کرد.

درنهایت می توان گفت، در زمانی که به سختی می توان فیلم قابل قبولی برای انواع سلیقه های مخاطبان پیدا کرد و از همه مهمتر بتوان آن را با خانواده تماشا کرد و فیلم برای سروصدا کردن و کسب درآمد گیشه به فحش و حرف هاي ركيك و شوخي هاي دستي متوسل نشده باشد، می توان «رخ دیوانه» را فیلمی از تمامی جهات اثری کامل توصیف کرد چرا که این اثر در کنار سرگرم کردن مخاطب اصول سینما را هم رعایت کرده است.

«رخ دیوانه» در ۳۳امین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب ۵ سیمرغ بلورین( بهترین کارگردانی ،بهترین فیلم،بهترین جلوه های ویژه،بهترین صداگذاری و بهترین فیلم از نگاه مردم) شد.

FacebookWhatsAppGoogle GmailLineSMSSkypeTelegramViberWeChatTwitterGoogle+Yahoo MailGoogle BookmarksPinterestLinkedInShare

برچسب ها:



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظر سنجی

آیا از عملکرد شورای پنجم کلانشهر اهواز راضی هستید؟

Loading ... Loading ...
تازه ترین اخبار
آ نتورک