کد خبر: 2504
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: ۱۰/ خرداد/ ۱۳۹۴ - ۵:۱۸

جامعه > مشکلات مردم – انتشار گزارشی درباره سرنوشت مبهم خانه سازی برای کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی، بازخوردهای زیادی در بین مخاطبان داشت و اسناد جدیدی نیز درباره این پروژه به دست آمد. به گزارش  خبرآنلاین، انتشار یک کامنت از سوی یکی از مخاطبان خبرآنلاین، راه را برای پرده برداری از یک پروژه مبهم و نامشخص انبوهسازی که در آن، تعداد زیادی از کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی کشور، تا ۴۵ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده بودند، باز کرد. گزارشی که عنوان “ردپای مدیران دولت سابق در سرنوشت مبهم یک پروژه ۵۱۰۰ واحدی” را بر پیشانی داشت با استقبال کاربران خبرآنلاین منتشر شد و گروه عظیمی از کاربران، در تایید مشکلات این پروژ به اظهار نظر پرداختند. تعداد زیادی از آنها گفتند برای این پروژه میلیون ها تومان سرمایه و اندوخته زندگی خود را خرج کرده اند و برخی نیز ناله و نفرین کردند که مدیران شرکت “شیده” که عهده دار ساخت این پروژه شده، به وظایف قانونی و تعهدات خود عمل نکرده اند. یک کاربر که خود را محمدرضا بحیرایی معرفی کرده در این باره نوشته: مالباختگانیم! ما ۲ واحد خریداری کردیم سأل ۸۵، ۹۰ میلیون پول دادیم به این امید که طرفمان سازمان هواپیمایی کشوری است نه…

جامعه > مشکلات مردم – انتشار گزارشی درباره سرنوشت مبهم خانه سازی برای کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی، بازخوردهای زیادی در بین مخاطبان داشت و اسناد جدیدی نیز درباره این پروژه به دست آمد.

به گزارش  خبرآنلاین، انتشار یک کامنت از سوی یکی از مخاطبان خبرآنلاین، راه را برای پرده برداری از یک پروژه مبهم و نامشخص انبوهسازی که در آن، تعداد زیادی از کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی کشور، تا ۴۵ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده بودند، باز کرد.

گزارشی که عنوان “ردپای مدیران دولت سابق در سرنوشت مبهم یک پروژه ۵۱۰۰ واحدی” را بر پیشانی داشت با استقبال کاربران خبرآنلاین منتشر شد و گروه عظیمی از کاربران، در تایید مشکلات این پروژ به اظهار نظر پرداختند.
تعداد زیادی از آنها گفتند برای این پروژه میلیون ها تومان سرمایه و اندوخته زندگی خود را خرج کرده اند و برخی نیز ناله و نفرین کردند که مدیران شرکت “شیده” که عهده دار ساخت این پروژه شده، به وظایف قانونی و تعهدات خود عمل نکرده اند.

یک کاربر که خود را محمدرضا بحیرایی معرفی کرده در این باره نوشته: مالباختگانیم! ما ۲ واحد خریداری کردیم سأل ۸۵، ۹۰ میلیون پول دادیم به این امید که طرفمان سازمان هواپیمایی کشوری است نه شرکت …”شیده” الانم فقط امیدمان به آقای نادران نماینده مجلس است و نمایندگانمان.

زهرا اکبری هم در این باره نوشته: ممنون بابت اطلاع رسانی شما.من یکی از خریداران هستم که به اعتبار لوگوی یک سازمان دولتی وتبلیغاتی که با توضیحات مدیر وقت فرودگاه امام نمایش داده شد اقدام به خرید نمودم.الان جناب قدیمی (مدیرعامل سابق) پست بالاتری گرفته اند وبنده زندگیم را از دست داده ام!

حامد هم نزدیک به این سخنان را تکرار کرده: حدود ۱۰۰ میلیون تومان پول واریز کردم ۴سال پیش ولی دریغ از یک واحد آماده. برای یک جوان تازه فارغ التحصیل که زیر بار قرض و وام این پول رو تهیه کرده و دار و ندارش رو باخته چه پاسخی وجود داره؟ چرا صاحب منصبان این پروژه با این رزومه، همچنان پست های مهمی رو در دست دارند؟

کاربری به نام مختاری، هم نالیده که زندگی اش را سر این پروژه از دست داده و یک عمر است اجازه نشینی می کند: اینجانب یکی از مالباخته های این پروژه ۴۰۰۰ واحدی هستم که حدود ۹۰ میلیون پول پرداخت کرده ام و به امید روزی خانه دار شدن فریب نمایش اجرایی توسط شیده را خوردم زیرا زمانی که من برای پیش خرید واحدها به محل پروژه رفتم کلی کارگر و مهندس و چند دستگاه جرثقیل بزرگ مشغول بودند و من به امیدی واهی همه پس انداز خود را به حساب شرکت ریختم و در واقع تعهدات خود را کامل انجام دادم اما این شرکت تعاونی کلاه گشادی سر ما گذاشت و تعهدات خود را انجام نداد. اینجانب با زن و بچه ام سالهاست مستاجرم و حالا مانده ام چه کنم؟
سایر کامنتها هم مضامینی نزدیک به همین موضوعات دارند.

این پروژه ۵۸ میلیارد تومان بدهی دارد
پیگیری های خبرآنلاین، خبر از بدهی بالای این پروژه دارد. طبق اسنادی که به دست ما رسیده، مشخص شد یکی از بانکهای تهران مبلغ ۲۳ میلیارد ۷۸۴ میلیون تومان به این پروژه وام داده که به خاطر توقف پروژه و عدم اجرای تعهدات مدیران شرکت شیده به عنوان مجری پروژه انبوهسازی برای کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی، میزان این بدهی به ۵۸ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان رسیده است.
طبق این اسناد، میزان بالایی از این بدهی “مشکوک الوصول” اعلام شده که در عرف بانکداری، اعلام مشکوک الوصول بودن مطالبات، راه را برای توقیف وثیقه فراهم می کند. به بیان دیگر، در صورتی که اقدام عاجل درباره جلوگیری از سومدیریت و متوقف شدن کارها نشود، اموال این پروژه (زمین و ساختمانها) ممکن است به طریقه قانونی توسط بانک تصرف شود.

مدیری با شرکتهای اقماری فراوان
اسناد دیگری که خبرگزاری خبرآنلاین در اختیار دارد نشان می دهد مدیرعامل کنونی این پروژه، سهامدار، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکتهای متعددی است که حوزه عملیات آنها از ساخت و ساز تا تولید و واردات کودها را دربر می گیرد. طبق این اسناد، فقط در یک قلم، مدیرعامل پروژه ساخت و ساز برای کارکنان صنعت هواپیمایی، با خرج کردن ۶۰۰ میلیون تومان، اقدام به خرید سهام یک شرکت خصوصی کرده است.
همچنین حضور اعضای خانواده او در شرکتهایی که وی حضور دارد، در اسناد رسمی موجود در دفتر خبرگزاری دیده می شود.

توقیف منازل سازمانی
تعدادی از اعضای شرکت تعاونی انبوهسازی کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی نیز در تماس با خبرگزاری اعلام کردند شرکتهای متبوع آنها، قصد دارد خانه های سازمانی را که سالها در اختیار ایشان گذاشته بود، از آن ها بگیرد.
آنها با ارائه اسنادی، این کار شرکتهای فعال در صنعت حمل و نقل هوایی را غیرقانونی اعلام کردند و گفتند این گونه فشارها برای این است که آنها وادار شوند از پیگیری حقوق خود درباره شرکت انبوهسازی کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی دست بردارند.
آنها متون قانونی و بخش نامه هایی را ارائه کرده اند که همگی در دفتر خبرگزاری موجود است.

 

FacebookWhatsAppGoogle GmailLineSMSSkypeTelegramViberWeChatTwitterGoogle+Yahoo MailGoogle BookmarksPinterestLinkedInShare

برچسب ها:



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظر سنجی

آیا از عملکرد شورای پنجم کلانشهر اهواز راضی هستید؟

Loading ... Loading ...
تازه ترین اخبار
آ نتورک