کد خبر: 2552
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: ۱۱/ خرداد/ ۱۳۹۴ - ۰:۵۰

            به گزارش خبرنگار اقتصادی خوزستان سرافراز/ بر اساس رتبه‌بندی WPP و رنکینگ سالانه Brand Z میلوارد براون، اپل امسال توانست جایگاه گوگل را در رنکینگ ارزشمندترین برندهای دنیا از آن خود کند. در واقع در فهرست ۱۰ برند برتر و ارزشمند دنیا معمولا نام برندهای فناوری به فراوانی دیده می‌شود، اما همیشه سورپرایزهایی هم وجود دارد. میلوارد براون از اطلاعاتی چون داده‌های مالی و مشتریان بالقوه و موجود استفاده کرده تا ارزشمندترین برندهای دنیا را معرفی کند.   ۱۰. مارلبورو     ارزش برند: ۸۰ میلیارد دلار درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۱۹%+ رتبه سال گذشته: ۱۳ وجود شرکتی مثل مارلبورو در لیست ارزشمندترین برندهای دنیا واقعا تعجب‌آور است. این شرکت توانسته در عرض یک سال چنان سودی کند که خود را در بین ارزشمندترین‌ها جای دهد. این برند سهم ۴۳.۸% از بازار سیگار آمریکا را دارد و خارج از آمریکا سهم مارلبورو بیش از سهم دو شرکت بزرگ سیگار با هم است. میلوارد براون اعلام داشته که ارتقای سهم کارخانه سیگار مربوطه به دلیل بالا رفتن سهم آلتریا (کمپانی کنترل کننده مارلبورو در آمریکا) است.   ۹. مک دونالد     ارزش برند: ۸۱ میلیارد دلار درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۵%- رتبه سال گذشته: ۵ امسال…

   
 
   
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خوزستان سرافراز/

بر اساس رتبه‌بندی WPP و رنکینگ سالانه Brand Z میلوارد براون، اپل امسال توانست جایگاه گوگل را در رنکینگ ارزشمندترین برندهای دنیا از آن خود کند.

در واقع در فهرست ۱۰ برند برتر و ارزشمند دنیا معمولا نام برندهای فناوری به فراوانی دیده می‌شود، اما همیشه سورپرایزهایی هم وجود دارد.

میلوارد براون از اطلاعاتی چون داده‌های مالی و مشتریان بالقوه و موجود استفاده کرده تا ارزشمندترین برندهای دنیا را معرفی کند.

 

۱۰. مارلبورو

 

10-marlboro

 

ارزش برند: ۸۰ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۱۹%+

رتبه سال گذشته: ۱۳

وجود شرکتی مثل مارلبورو در لیست ارزشمندترین برندهای دنیا واقعا تعجب‌آور است. این شرکت توانسته در عرض یک سال چنان سودی کند که خود را در بین ارزشمندترین‌ها جای دهد. این برند سهم ۴۳.۸% از بازار سیگار آمریکا را دارد و خارج از آمریکا سهم مارلبورو بیش از سهم دو شرکت بزرگ سیگار با هم است. میلوارد براون اعلام داشته که ارتقای سهم کارخانه سیگار مربوطه به دلیل بالا رفتن سهم آلتریا (کمپانی کنترل کننده مارلبورو در آمریکا) است.

 

۹. مک دونالد

 

9-mcdonalds

 

ارزش برند: ۸۱ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۵%-

رتبه سال گذشته: ۵

امسال را می‌توان یک سال آزمایشی برای مک دونالد دانست. این کمپانی مجبور بود که با نگرانی‌های مشتریان نسبت به مواد تشکیل دهنده، زنجیره تولید مواد غذایی و مسئولیت در قبال محیط زیست بجنگد. مک دونالد امسال و سال گذشته با کاهش ۵% در ارزش برندش مواجه بوده است.

 

۸. کوکا کولا

 

8-coca-cola

 

ارزش برند: ۸۴ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۴%+

رتبه سال گذشته: ۶

کوکاکولا توانست با مشکلات و سختی‌هایی که بر سر راهش در رابطه با نگرانی‌های مشتریان نسبت به سلامتی محصولاتش وجود داشت، مبارزه کند. این شرکت در کمپین “اشتراک گذاری کوکاکولا” هم موفق بوده و همین امر باعث ارتقای فروش محصولاتش در آمریکا شد.

 

۷. ورایزون

 

7-verizon

 

ارزش برند: ۸۶ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۳۶%+

رتبه سال گذشته: ۱۱

این گزارش پیش از اعلام خرید AOL به قیمت ۴.۴ میلیارد دلار بوده است. ماه فوریه این کمپانی ۱۳۰ میلیارد دلار بابت خرید وودافون بریتانیایی هزینه کرد تا بتواند کنترل کامل ورایزون وایرلس را در دست بگیرد. این معامله سهم کمپانی را افزایش داد.

 

۶. AT&T

6-att

 

ارزش برند: ۸۹ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۱۵%+

رتبه سال گذشته: ۸

سال گذشته این شرکت کریکت را خرید و با اوبر شریک شد. بعلاوه AT&T اعلام کرده است که می‌خواهد خدمات خانگی با نام دیجیتال لایف و خدمات خودرویی‌اش را به هم متصل کند.

 

۵.ویزا

5-visa

 

ارزش برند: ۹۲ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۱۶%+

رتبه سال گذشته: ۷

سال گذشته ویزا با اپل شراکت کرد تا به کاربران آیپد و آیفون این امکان را بدهد که از طریق تاچ آی‌دی خرید کنند. سال ۲۰۱۴، درآمد ویزا ۷.۸ درصد و به مقدار ۱۲.۷ میلیارد دلار افزایش داشت و درآمد خالصش با ۹.۲ درصد ارتقا روبرو شد.

 

IBM .4

 

4-ibm

 

ارزش برند: ۹۴ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۱۳%-

رتبه سال گذشته: ۳

سود IBM سال گذشته و پس از سرمایه گذاری بزرگ شرکت در بخش کلاود، آنالیتیک، موبایل، شبکه اجتماعی و امنیت با کاهش روبرو شد. بعلاوه این شرکت برای توسعه اپلیکیشن‌های بیزینسی‌اش معامله سنگینی با اپل کرد.

 

۳. مایکروسافت

 

3-microsoft

 

ارزش برند: ۱۱۵ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۲۸%-

رتبه سال گذشته: ۴

به اعتقاد میلوارد براون ارتقای رتبه مایکروسافت به سه دلیل بوده است: تغییر تمرکز روی کلاود، پیروی از یک فلسفه مشارکتی بیشتر، خوشبین بودن به منصوب کردن یک رئیس جدید!

 

۲. گوگل

 

2-google

 

ارزش برند: ۱۷۴ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۹%+

رتبه سال گذشته: ۱

گوگل امسال به جایگاه دوم سقوط کرده است و دلیلش را هم می‌توان مرتبط به هزینه‌های سنگینی که بابت سرمایه گذاری کرده دانست. اما کمپانی با وجود پروژه‌هایی چون نرم‌افزار B2B ، گوگل فیبر، ساخت خودروی بدون راننده، ساخت یک شبکه وای فای مخابراتی و توسعه گوگل گلس، تصمیم به بازگشت با تمام قوا دارد.

 

۱. اپل

 

1-apple

 

ارزش برند: ۲۴۷ میلیارد دلار

درصد تغییر نسبت به سال گذشته: ۶۷%+

رتبه سال گذشته: ۲

امسال و با معرفی آیفون ۶، سود ۱۸ میلیارد دلاری در یک دوره سه ماهه نصیب شرکت شد و این مقدار بیشترین سودی بوده است که تا به حال و در این بازه زمانی نصیب یک شرکت شده است.

FacebookWhatsAppGoogle GmailLineSMSSkypeTelegramViberWeChatTwitterGoogle+Yahoo MailGoogle BookmarksPinterestLinkedInShare

برچسب ها:



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظر سنجی

آیا از عملکرد شورای پنجم کلانشهر اهواز راضی هستید؟

Loading ... Loading ...
تازه ترین اخبار
آ نتورک