کد خبر: 8928
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: ۸/ شهریور/ ۱۳۹۴ - ۰:۲۸

        این روزها خبر تصادف دودستگاه خودرو در تونل دلا بهانه ای شده است برای بازشدن یک زخم کهنه به نام محور اندیکا به شهرکرد.  سالهای زیادی از دلخوشی های خبر افتتاحش گذشته و حالا دیگر کسی از این محور بعنوان یک جاده ی بین استانی یاد نمی کند و بیشترین استفاده از آن برای مواصلات روستایی است. مدتها پیش خبر احداث یک  جاده مهم و بین استانی که خوزستان را به شهرکرد وصل می کرد درمیان مردم با اب و تاب نقل شد.خبر حفر یک تونل بزرگ و کوتاه شدن. مسیری که آرزوی خیلی از مسافرین همیشگی  خوزستان به اصفهان بود.اما مثل خیلی از وعده ها گویی این قرارداد نیز بر روی یخ نوشته شده بود.در نهایت چیزی که عاید ما شد یک جاده ی بسیار خطرناک و فاقد امکانات که فقط چند ماه از سال قابل تردد می باشد و با بارش اولین برف تا شروع فصل گرما یا مسدود می شود و یا عبور از آن بسیار خطرناک است . بدون شک عزیزانی که از این جاده گذر گرده باشند.باتمام وجود مشکلاتش را احساس کرده اند.یک مسیر کوهستانی خطرناک با عرض کم، نبود پایگاههای امدادی و عدم انتن دهی موبایل و مهم تر اینکه…

 

 

 

 

این روزها خبر تصادف دودستگاه خودرو در تونل دلا بهانه ای شده است برای بازشدن یک زخم کهنه به نام محور اندیکا به شهرکرد.

 سالهای زیادی از دلخوشی های خبر افتتاحش گذشته و حالا دیگر کسی از این محور بعنوان یک جاده ی بین استانی یاد نمی کند و بیشترین استفاده از آن برای مواصلات روستایی است.

مدتها پیش خبر احداث یک  جاده مهم و بین استانی که خوزستان را به شهرکرد وصل می کرد درمیان مردم با اب و تاب نقل شد.خبر حفر یک تونل بزرگ و کوتاه شدن. مسیری که آرزوی خیلی از مسافرین همیشگی  خوزستان به اصفهان بود.اما مثل خیلی از وعده ها گویی این قرارداد نیز بر روی یخ نوشته شده بود.در نهایت چیزی که عاید ما شد یک جاده ی بسیار خطرناک و فاقد امکانات که فقط چند ماه از سال قابل تردد می باشد و با بارش اولین برف تا شروع فصل گرما یا مسدود می شود و یا عبور از آن بسیار خطرناک است .

بدون شک عزیزانی که از این جاده گذر گرده باشند.باتمام وجود مشکلاتش را احساس کرده اند.یک مسیر کوهستانی خطرناک با عرض کم، نبود پایگاههای امدادی و عدم انتن دهی موبایل و مهم تر اینکه نبود بیمارستان در نزدیکترین شهر یعنی اندیکا.

دلیل حادثه ی اخیر بدون شک خطای انسانی بود و نمی توان هیچ نهادی را مقصر دانست.اما مشکلات ثانویه پس از حادثه بر عهده ی نهادهای مسئول می باشد که در این میان، تنها سازمان هلال احمر اقدام به ایجاد یک پایگاه امدادی  و اسکان موقت بین جاده ای کرده که به نوبه ی خود قابل ستایش است.

حال تصور کنید در مقابل چشم شما چنین اتفاقی رخ دهد بی شک اولین کارشما تماس با نیروهای امدادی است اما وقتی که موبایل شما از دسترس خارج است چه باید کرد؟

وقتی حادثه در تونلی رخ می دهد که هیچگونه امکانات اطفا حریق در آن نیست وحتی پاره ای از اوقات فاقد روشنایی است چه باید کرد؟

وقتی که پایگاه اورژانس هوایی و جاده ای در این محور کوهستانی نباشد چه انتظاری برای نجات مصدومان است؟مصدومان چطور باید فاصله چند ساعته یک جاده ی کوهستانی را تا بیمارستان مسجد سلیمان تحمل کنند؟ وناراحت کننده تر اینکه  بیمارستان مسجدسلیمان هم بدلیل نبود کادر متخصص و امکانات مصدومان اینچنین را به اهواز اعزام می کنند.

ایا چنین فقر امکاناتی شایسته چنین محور استراتژیکی است؟

تعهد مسُولین مربوطه امری واجب در برابر جان شهروندان است و امیدواریم و انتظار داریم که چنین وضع تاسف باری پایان بپذیرد و دیگر شاهد چنین رخدادهای ناگواری نباشیم.

آسماری نیوز /مسلم سمالی

FacebookWhatsAppGoogle GmailLineSMSSkypeTelegramViberWeChatTwitterGoogle+Yahoo MailGoogle BookmarksPinterestLinkedInShare

برچسب ها:



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظر سنجی

آیا از عملکرد مسئولان در برگزاری انتخابات شورای شهر اهواز راضی هستید؟

Loading ... Loading ...
تازه ترین اخبار
آ نتورک