نزدیک به ۲۰ کارخانه بتن سازی در اهواز بیش از ۱۰ روز است که به دلیل مانع راهنمایی و رانندگی خوزستان تعطیل شده اند.

بیش از ۱۰ روز است که حدود ۲۰ کارخانه بتن سازی شهر اهواز تعطیل شده و برای صحت و سقم ماجرا خودمان از نزدیک به کارخانه ها رفتیم تا علت را جویا شویم.

کارخانه ها اما همگی تعطیل بوده و کسی برای جوابگویی ما در این کارخانه ها حضور نداشتند. ماجرا تأسف بار بود که تعداد بسیاری از ماشین آلات سنگین در این کارخانه ها خوابیده و خدا می داند مالکان باید روزانه چقدر بابت این وضعیت متضرر شوند.

تلاش ها برای پیدا کردن مدیران کارخانه راه به جایی نبرده و به اجبار از کارخانه ای به کارخانه دیگر می رفتیم اما پیشروی هایمان همه به درهای بسته ختم می شد.

کارشناسان امر بهتر می توانند در ارتباط با ضررهای مختلف تعطیلی این کارخانه ها اظهار نظر کنند با یک بررسی مختصر اما اجمالی می توان دریافت که انبوه سازان شهر اهواز در صورت تعطیل بودن این کارخانه ها چه تدابیری می اندیشند تا از بالا رفتن قیمت تمام شده مصالح ساختمانی و در پی آن افزایش قیمت مسکن جلوگیری شود.

از طرفی هم باید درنظر داشت که آیا در این روزهایی که همه به کارگران روز جهانی کارگر را تبریک می گویند آیا درست است که کارگران ۲۰ کارخانه بتن سازی اهواز بیش از ۱۰ روز از کار بیکار بوده و خانوارهای عدیده آنها نیز نگران این وضعیت باشند.

به نظر می رسد در سالی که نام آن با فرمان مقام معظم رهبری مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، چندان به شاخص اصلی اقتصاد مقاومتی که همان حمایت از تولید داخل است توجهی نمی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درتوضیح این مشکل اظهار کرد: مدیران این کارخانه ها به سازمان نامه ای را ارسال کرده و حضوری هم برای پیگیری کار خود آمده اند.

نورالله حسن زاده ادامه می دهد: بر اساس اعلام آنها سرهنگ قاسم قدرتی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان اجازه ورود کامیون های بار بتن این کارخانه ها به سطح شهر اهواز را نمی دهد.

وی گلایه می کند: از اینکه چنین کاری بدون هماهنگی با معاون اقتصادی استانداری خوزستان و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شده به شدت گلایه دارم و فردا نیز حتما این موضوع را با سرهنگ قدرتی درمیان گذاشته و علت این ممانعت را جویا می شود.

برخی از این کارخانه ها سابقه فعالیتی بیش از ۱۴ سال را دارند و طی این سال ها نیز بتن (یکی از مصالح ساختمان سازی) شهر اهواز را تأمین می کردند، بعد از این همه سال چه شده که کامیون های این کارخانه ها اجازه ورود به شهر را ندارند جای سوال دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان دراین رابطه اظهار می کند: با رعایت حقوق شهروندان اجازه ورود این کامیون ها را به شهر اهواز می دهیم ولی راننده های ماشین های سنگین این کارخانه ها بعضا بدون گواهینامه و تغییر وضعیت است.

سرهنگ قاسم قدرتی اضافه می کند: این کامیون ها عموما اضافه بار داشته و به تأسیسات زیربنایی شهر آسیب وارد کرده و در هر ساعتی از شبانه روز وارد شهر می شوند.

درپاسخ سرهنگ قدرتی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی باید گفت :چرا قبل از حضور شما دراین سمت تردد کامیونها ایرادی نداشته و حال این موردرا معضل محسوب میدارید!؟

آیا شماعلت تصادفات گذشته راصرفا تردد کامیونهای این شرکتها میدانید و علت دیگرندارد!؟

یا اینکه دستهای پشت پرده ست که ملزم  ممانعت تردد شد!