کد خبر: 24892
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: ۱۱/ آذر/ ۱۳۹۵ - ۴:۰۰

به گزارش خوزستان سرافراز/ امروزه در عرصه های فرهنگی خصوصا نهادهای آموزشی که تعیین کننده رشد و پیشرفت در تمام زمینه ها است , داشتن یک مدیریت بسیار قوی و با تجربه و انقلابی را می طلبد تا برای رهایی از بحران فقر فرهنگی و پیشبرد فضاهای آموزشی و ایجاد یک جامعه پویا با چشم اندازی تعیین شده قدمی برداشته شود تا به آینده ای روشن رسید .

همه این امثال بیانگر واقعیات زندگی روزمره براساس فرهنگ و آموزش امروزی در مراکز آموزشی خصوصا آموزش پرورش است.

در این گزارش گذری بر سیستم آموزش پرورش بخش سردشت دزفول خواهیم زد و به بحران های موجود در این سیستم اشاره خواهیم نمود:

بخش سردشت و روستاهای شهیون دزفول از جمله مناطقی است که سال ها به دلایل مختلف از جمله توسعه نیافتگی نام محروم را به دوش می کشد و این محرومیت از نبود زیرساخت های لازم و حداقل ها تا مشکلات و کمبود فضاهای آموزشی را شامل می شود و بر این اساس مسئولان در تلاشند که این خطه ازاستان مانند سایر بخش ها مطرح و شناخته شود.

از حال و روز این روزهای سرد مناطق عشایری احمدفدالله و معلمان زحمتکش این منطقه کدام مسئول اطلاعی دارد؟

بسیاری از دانش آموزان سال هاست که با کلاس های خشت و گلی به تحصیل مشغول هستند. هر چند که به گفته مسئولان در سال های گذشته اقدامات قابل توجهی برای رفع کمبودهای دانش آموزان این منطقه انجام شده اما هنوز بسیاری از روستاهای بخش شیهون حتی از داشتن فضای مناسب آموزشی و مدرسه نیز محروم هستند و با سختی درس می خوانند.

وضعیت عشایر از نامشان بخوبی پیداست که با چه مشکلاتی دسته و پنجه نرم میکنند, از امکانات آموزشی دانش آموزان تا امکانات رفاهی معلمان در این مناطق که متاسفانه در وضعیت اسفناکی قرار دارند و سالهاست با این وضعیت گذران زندگی میکنند.

با نگاهی به کلاس های آموزشی و وضعیت رفاهی معلمان باید قبول کنیم که بحران در سیستم آموزش عشایری بخش سردشت بیداد میکند و هنوز با گذشت بیش از ۴۰سال از پیروزی انقلاب هنوز در فقر مطلق بسر میبرند و مدیران این نهاد آموزشی خواستار پیگیری و بررسی این وضعیت نیستند تا جایی که آرزوی یک معلم در این منطقه داشتن یک تخته سیاه یا تابلو وایت برد برای آموزش است.

برخی مدارس در روستاهای بخش شهیون دزفول در کانکس هستند و در حال حاضر احمد فداله جزو محروم ترین مناطق کشور محسوب می شود که هنوز از جاده نیز برخوردار نیست.

دانش آموزان این منطقه از حداقل ها محروم هستند و متاسفانه صدای مظلومیت آنها به گوش مسئولان نمی رسد. لوله های نفت و گاز از کنار روستاها و کپرهای روستایی این دانش آموزان می گذرد اما هیچ سهمی از آنها ندارند.

آیا پشت میزنشینی و کاغذ بازی اداری میتواند راهگشای وضعیت فوق باشد؟

متاسفانه سوء مدیریت در این منطقه محروم بیداد میکند بگونه ای که دانش آموزان این بخش از امکانات گرمایشی و آموزشی محروم هستند.

بهرحال فضای آموزشی در بخش سردشت دزفول وظیفه آشکار و کوشش طاقت‌فرسای مسئولان را می طلبد.

اما تلاش‌های بزرگ، قربانی‌های بزرگ می‌طلبد و جامعه‌ ما هرگز به توسعه پایدار واقعی دست نخواهد یافت مگر آن‌که یکایک جامعه‌ ما از کلیه‌ امکانات یادگیری، توسعه، رشد خلاقیت و شناخت اهداف نهایی زندگی بهره‌مند شوند.

آن‌وقت تقریباً نیمی از بدبختی‌های جامعه از میان خواهد رفت؛ در آن روز همه‌ انسان‌ها از فرصت مساوی برای نیل به شکوفایی و حرکت به‌سوی مرحله‌ بعدی تکامل برخوردار خواهند بود.

*خبرنگار=حشمتی , سردشت دزفول

 

FacebookWhatsAppGoogle GmailLineSMSSkypeTelegramViberWeChatTwitterGoogle+Yahoo MailGoogle BookmarksPinterestLinkedInShare




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظر سنجی

آیا از عملکرد مسئولان در برگزاری انتخابات شورای شهر اهواز راضی هستید؟

Loading ... Loading ...
تازه ترین اخبار
آ نتورک