کد خبر: 24985
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: ۱۳/ آذر/ ۱۳۹۵ - ۷:۵۹

احتراما در پاسخ به درج خبری در سایت خوزستان سرافراز مورخه ۹۵/۰۹/۱۱تحت عنوان (از حال و روز دانش آموزان مناطق عشایری احمد فداله و معلمان زحمتکش این منطقه کدام مسئولی اطلاع دارد ,مدیریت آموزش و پرورش سردشت در کجای این سیستم قرار دارد؟)

سلام علیکم

جوابیه این اداره جهت استحضار به حضورتان ایفاد می گردد:

۱-منطقه سردشت با داشتن ۳۸۰۰ کیلومتر مربع یکی از وسیع ترین بخش های کشور می باشد که استانهای چهارمحال و بختیاری,استان لرستان,شهرستان لالی ,شهرستان اندیکا و شهرستان اندیمشک هم مرز می باشد.این منطقه دارای دو بخش سردشت و شیهون و دو شهر سالند و حمزه و ۷ دهستان می باشد.

۲-مدارس مناطق احمد فداله و دره کاید از سال ۱۳۸۴از اداره آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان به اداره آموزش و پرورش منطقه سردشت تحویل داده شد که بیش از ۹۵درصد این مدارس عشایری می باشند.

۳-در زمان تحویل,به غیر از سه آموزشگاه مابقی این مدارس فاقد سرپناه,کلاس درس و یا کمترین امکانات رفاهی بوده به طوری که کوچکترین امکانات رفاهی در این مدارس وجود نداشت.

۴-پس از تحویل این مدارس,رایزنی های لازم به منظور احداث جاده های شوسه,برق رسانی و نصب دکل های مخابراتی صورت گرفت که به حمدالله با پیگیریهای این اداره و مساعدت فرمانداری محترم و نماینده شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی این پیگیری ها به ثمر نشست و هم اکنون اکثر روستاهای احمد فداله دارای برق و جاده شوسه و روستاهای دره کاید نیز تعدادی از آنها دارای برق خورشیدی می باشند.

۵-طی چند سال گذشته ۲۴ کانکس جایگزین ۲۴ کلاس چادری در منطقه احمد فداله و دره کاید شده و ۸ آموزشگاه پیش ساخته نیز احداث شده است.

۶-پس از رایزنیهای لازم با طرح برکت به حمدالله طی ۳ ماه ,۴آموزشگاه سه کلاسه در ۴ روستای فاقد کانکس و کلاس درس احداث و راه اندازی گردیده و مجوز ساخت ۱۰ آموزشگاه دیگر در آن مناطق در دستور کار است که پیمانکاران آنها مشخص و با این اقدام منطقه سردشت فاقد مدرسه کپری و چادری خواهد شد.

۷-در سال جاری با جذب ۴۱ نیرو از مراکز تربیت معلم و اختصاص این نیروها به مناطق احمد فداله و دره کاید بسترسازی لازم و زمینه رشد جهت ارتقا کمی و کیفی برنامه های آموزشی و پرورشی و اجرای عدالت آموزشی با توجه به اسناد بالادستی فراهم شده است.این در حالی است که در سالهای نه چندان دور تمامی این مدارس دارای نیروی سرباز معلم بوده اند.

۸-به منظور انسداد بی سوادی و توجه به اولویتهای توسعه آموزش و پرورش استان خوزستان که احداث چندین آموزشگاه دیگر در آن مناطق اخذ و معلمان این مدارس نیز مشخص و مشغول به فعالیت می باشند.

۹-تمامی دانش آموزان دوره پیش دبستانی احمد فداله و دره کاید به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند.

۱۰-توزیع پوشاک و نوشت افزار و جذب کمکهای خیرین برای رفع محرومیت زدایی همواره در دستور کار این اداره بوده بطوری که سالانه بیش از ۹۰درصد این کمکها در مدارس احمد فداله و دره کاید هزینه می شود.

۱۱-در حال حاضر بزرگترین مشکل این اداره جهت خدمت رسانی به مناطق دوردست دره کاید نبود جاده ارتباطی ماشین رو می باشد که چنانچه جاده ارتباطی مسیر دره کاید احداث شود ساخت مدارس دو کلاسه و یا ارسال کانکس به راحتی انجام خواهد پذیرفت,با این حال سایر پشتیبانی های دانش آموزان مدارس دور دست دره کاید با ایثارگری فرهنگیان منطقه و با مشقات فراوان انجام می پذیرد.

۱۲-در طول سال تحصیلی اینجانب به همراه کارشناسان ذیربط از مدارس مربوطه بازدید چند شبانه روزی نموده و در آخرین بازدیدکه آبانماه در معیت پیمانکاران طرح برکت به عمل آمده زمینهای مدارس از خیرین جذب و تحویل این پیمانکاران گردید.

۱۳-طی چند سال با همکاری و همیاری اداره کل نوسازی بیش از ۳۰۰ بخاری نفتی تهیه و بین این مدارس توزیع شده است ودر آغاز فصل سرما که با بارش اولین بارف جاده های احمد فداله و دره کاید مسدود می گردند نفت این مدارس تهیه و توزیع شده است و آموزش و پرورش منطقه سردشت این آمادگی را دارد تا مدارسی که نیاز به بخاریهای بیشتر دارند در اسرع وقت بخاریهای لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

۱۴-از زمانی که این مدارس به آموزش و پرورش منطقه سردشت الحاق گردیده اند البسه زمستانی و نوشت افزار رایگان با همکاری ستادتغذیه وپوشاک رایگان و خیرین شهرستان و دیگر همکاران تهیه و در بین این دانش آموزان توزیع شده است.

۱۵-علی رغم تلاش شبانه روزی اداره آموزش و پرورش منطقه سردشت به دلیل صعب العبور بودن مناطق ذکر شده و برفگیر بودن آنان با کوههای سر به فلک کشیده همچنان مشکلاتی در آن مناطق وجود دارد که همت و تلاش دیگر مسئولان را طلب می نماید.

۱۶-عکس درج شده بر روی سایت مربوط به روستای سربرد می باشد که آقای جباری یکی از خیرین ساکن تهران در آن منطقه حضور یافته و پس از تحویل زمین این آموزشگاه و همچنین روستای گله گنجان ساخت آنها را آغاز کرده است.توضیح اینکه:حمل مصالح با ماشینهای کمکدار به مدت ۱۰ ساعت و سپس حمل این مصالح به علت عدم جاده ماشین رو به مدت ۵ ساعت با حیوانات اهلی انجام می پذیرد.

۱۷-اینکه بیش از ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد از لحاظ نگارش خبری معقول نمی باشد و زمانی که عنوان (بیش از)در جمله خبری بکار برده می شود خواننده خبرمی تواند تا عدد ۴۹ را در ذهن خود تداعی نماید و این در حالی است که ۳۸ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد نه بیش از چهل سال.

۱۸-اینکه لوله های نفت و گاز از کنار این دانش آموزان عبور می نماید و دانش آموزان از آنها بهره ای نمی برند جزء وظایف و سیاستهای کاری آموزش و پرورش منطقه سردشت نمی باشد و نویسنده خبر به خوبی می داند که حتی شهر سردشت و روستاهای پرجمعیت آن از نعمت گاز محروم هستند.

۱۹-اینکه ((تلاشهای بزگ,قربانی های بزرگ را می طلبد))مطلبی نامعقول و نابجا است زیرا تلاشهای بزرگ اگر در جهت رضایت خداوند و دوری از حب دنیا و خواسته های شخصی باشد نه تنها فاعل کار قربانی نمی گردد بلکه در نزد خداوند به جایگاهی رفیع و بلند مرتبه دست خواهد یافت که در تاریخ اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عزیزمان نمونه های بسیار وجود داشته است.

۲۰-با اتمام این مشکلات در سال تحصیلی گذشته شاهد ارتقاء رتبه های علمی و رشد درصد قبولی در تمامی مقاطع تحصیلی و همچنین قبولی دانش آموزان در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و قبولی اولین دانش آموز این منطقه در رشته پزشکی و کسب رتبه اول کشوری یکی از همکاران در تولید محتوای الکترونیکی بوده ایم که امیدواریم در سالهای آتی شاهد افتخارات علمی دیگری در سطح منطقه سردشت باشیم.

در پایان برخود لازم می دانم از زحمات و ایثارگریهای معلمان صدیق و شریف این منطقه که در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی متحمل مشقات فراوان می گردند و همچنین پیگیریهای نماینده شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی,فرماندارویژه شهرستان دزفول,مجریان طرح برکت,مدیرکل محترم نوسازی استان خوزستان و مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان,مجمع خیرین,بخشدارسردشت,اداره برق و آبفاواداره امور عشایر و هلال احمر استان و دیگر مسئولان که با اقدام و عمل به موقع همواره یارو یاور این ادره در جهت خدمت رسانی بوده اند صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم و این اداره همواره از انتقادات سازنده و به دور از خواسته های شخصی به منظور نیل به اهداف متعالی تعلیم و تربیت استقبال می نماید.

(حق طلب و حق جو باشیم)

                         محمد رحیم کریمی

(رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سردشت)

FacebookWhatsAppGoogle GmailLineSMSSkypeTelegramViberWeChatTwitterGoogle+Yahoo MailGoogle BookmarksPinterestLinkedInShare

برچسب ها:



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظر سنجی

آیا از عملکرد مسئولان در برگزاری انتخابات شورای شهر اهواز راضی هستید؟

Loading ... Loading ...
تازه ترین اخبار
آ نتورک