کد خبر: 35410
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: ۱/ اسفند/ ۱۳۹۷ - ۳:۱۴

 

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این که مشارکت بانوان در بخش های مختلف سرمایه گذاری در خوزستان رو به افزایش است،گفت: حوزه بانوان یکی از بخش هایی است که توجه ویژه ای در مدیریت اقتصادی استانداری به آن شده است.

به گزارش خوزستان سرافراز/ یداله مهرعلیزاده شامگاه سه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای بانوان خوزستانی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اهواز  با اشاره به پروژه های سرمایه گذاری در سال ۹۶ – ۹۷ گفت: طی یک سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در خوزستان تامین مالی شد که بین ۳۰ تا ۳۱ درصد متقاضیان این پروژه ها بانوان بودند، این اتفاق بیانگر استقبال فوق العاده بانوان از حوزه سرمایه گذاری در سال ۹۶ است.

مهرعلیزاده با اشاره به فراهم آوردن بستری برای بالفعل کردن قابلیت زنان در حوزه سرمایه گذاری افزود: یکی از اهداف این نمایشگاه ایجاد محیطی برای برقراری تعامل است آن هم تعاملی که شهروندان بتوانند با ظرفیت ها و توانمندی های استان آشنا شوند.

وی با اشاره به بخشنامه خرید دستگاه ها و نهادهای استان از داخل استان توضیح داد: از همه بنگاه های اقتصادی، ارگانها، نهادها و دستگاه ها خواسته شده برای حمایت و تقویت بنیان تولیدات داخل استان ،محصولات و تولیدات درون استانی خریداری کنند که در این حوزه تلاش های زیادی نیز صورت گرفت.

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه ها عنوان کرد: وجود نمایشگاه می‌تواند به خانواده ها ، جامعه، دستگاه های اجرایی و متقاضیانی که خواهان محصولات این نمایشگاه هستند این باور و ادارک را ایجاد کند که چنین توانمندی هایی در استان با قابلیت و کیفیت های مختلف وجود دارد .

وی بیان کرد: هدف دیگر نمایشگاه کمک به بانوانی است که به عرصه تولید وارد شده اند تا از طریق عرضه تولیدات خود بنیه مالی قوی پیدا کنند و به کارهای بزرگتری روی بیاورند.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: به رغم بسترها و قابلیت های خوبی که در استان خوزستان وجود دارد باید از این فرصت استفاده کرد و فضای خرید برای دیگر استانها را در خوزستان فراهم کرد همچنین همسایگی با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس که بازار صادراتی خوبی برای استان ما دارند فرصت بسیار خوبی در حوزه افزایش توانمندی ها در حوزه صادرات را دارد.

این مقام مسئول با اشاره به دو اصل مزیت های نسبی و مزیتهای رقابتی در فروش محصولات بیان کرد: در محصولاتی مانند پوشاک، پتروشیمی، فولاد، عسل مزیت های نسبی خوبی در خوزستان داریم اما این مزیت های نسبی باید به مزیت رقابتی تبدیل شوند.

مهرعلیزاده گفت: بنگاه اقتصادی و صادر کننده با شناسایی بازار جدید و با عرضه کالاها باید بتواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد که ما در این حوزه ضعف داریم و عمده محصولات و کالاهایی که با زحمت تولید می‌شوند در یک عرصه محدودی ارایه می شوند.

وی ادامه داد: در حوزه مزیت های رقابتی که دربرگیرده بازاریابی، دانش فنی، شبکه های بازاریابی و نظام های پشتیبان است کار نشده است در واقع نظام های پشتیبان به خاطر روحیه فردگرایی درون بنگاه های تولیدی کمتر به سمت اشتراک می رود.

قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اگر بتوانیم شبکه های تولید، توزیع و شبکه هایی که ارتباط بازرگانی بین المللی دارند را تقویت کنیم به همه افرادی که در عرصه تولید هستند کمک می کند.

FacebookWhatsAppGoogle GmailLineSMSSkypeTelegramViberWeChatTwitterGoogle+Yahoo MailGoogle BookmarksPinterestLinkedInShare




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظر سنجی

آیا از عملکرد شورای پنجم کلانشهر اهواز راضی هستید؟

Loading ... Loading ...
تازه ترین اخبار
آ نتورک