کد خبر: 37531
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: ۳۰/ خرداد/ ۱۳۹۸ - ۰:۱۱

مدیرانی که ترجیح می دهند تعریف و تمجید بشنوند و اشعار دل انگیز در وصف و مدحشان ، در قبال انجام کمترین و بدیهی ترین وظیفه و مسئولیتشان ،سروده شود.اما تحمل کوچکترین نقد و انتقاد را از خود ندارند و به شدت در برابر نقد آشفته شده و عکس العمل هیجانی نشان می دهند.
نحوه رفتار اکثر دستگاه‌ها حکایت از خادم مردم بودن ندارد؛ برعکس، حاکم مردم هستند و با مردم رفتار تحقیرآمیز دارند.

خوزستان سرافراز/طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از برنامه‌های هفت‌گانه تحول کشوری است که برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور به تصویب شورای عالی اداری رسیده است. عبارت تکریم ارباب رجوع در ادبیات سازمانی و اداری ما بسیار به کار می‌رود، اما متأسفانه به محملی برای رفع نقیصه‌ای تبدیل شده است که در بیشتر ادارات دولتی وجود دارد؛ نبود پاسخگویی مناسب به مردم، احترام نگذاشتن و شرافت قائل نبودن برای ارباب رجوع و پاس دادن و حواله کردن بی‌دلیل آنها به بخش‌های دیگر سازمان و اهمال در انجام کارهای ساده‌ای مانند امضا کردن، تنها بخشی از ثمرات زیانبار این وضعیت است.

سال ها در بحث تکریم ارباب رجوع حرف های تکراری را می شنویم.نادیده انگاشتن حقوق مردم در ساختار اداری فربه ی فرسوده ی مسئولیت گریز؛ قبحش را از دست داده و رویکرد جزیره ای مدیران برعمق وخامت اوضاع فزون میسازد.
در چند سال اخير حتی در بسياری از سازمان‌ها برای اين مقوله، طرح‌هايی نيز تعريف شده و برای عملياتی و نهادينه كردن آن، واحدها و ستادهايی در سازمان‌های مختلف در نظر گرفته و تشكيل شده است. با وجود اين به نظر می رسد درب اتاق مدیران فقط در روزهای دوشنبه به روی شهروندان باز میشود.
مدیرانی که ترجیح می دهند تعریف و تمجید بشنوند و اشعار دل انگیز در وصف و مدحشان ، در قبال انجام کمترین و بدیهی ترین وظیفه و مسئولیتشان ،سروده شود.اما تحمل کوچکترین نقد و انتقاد را از خود ندارند و به شدت در برابر نقد آشفته شده و عکس العمل هیجانی نشان می دهند.
نحوه رفتار اکثر دستگاه‌ها حکایت از خادم مردم بودن ندارد؛ برعکس، حاکم مردم هستند و با مردم رفتار تحقیرآمیز دارند.

پر واضح است که رسانه‌ها علاوه بر آگاهی بخشی به جامعه و نقد اینگونه مدیران ؛ باید با معرفی روسای ادارات و سازمان هایی که در بحث تکریم ارباب رجوع به وظایف ذاتی خود عمل می کنند به مردم معرفی شوند.رسالتی که تلخی آن متوجه مدیران متخلف و شیرینی آن برای مدیران راستگوی جامعه است.

در استان خوزستان و سازمان تامین اجتماعی با یکی از بهترین نمونه های مدیریت انقلابی که توسط یکی از مدیران جوان رقم خورده است روبرو هستیم.اگر شهروندان گذرشان به سازمان تامین اجتماعی شعبه یک اهواز خورده باشد ؛ وضعیت تکریم ارباب رجوع توسط ‌مدیریت این سازمان با سایر ادارات دولتی متفاوت است.

صادق قنواتی را باید یکی از مدیران جوان اما جسور و تحول گرای سازمان تامین اجتماعی نام نهاد.مدیری اهل تعامل و مشورت پذیر با همه سلایق و گرایش های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
مدیر جوان شعبه یک اهواز توانست با نقش تاثیرگذار خود در تشویق مردم در استفاده و بهره مندی از خدمات بیمه ای نقش بسزایی را ایفاء نماید.
سایر مدیران استان به روال روزهای دوشنبه هر هفته ، پذیرای تعدادی از شهروندان هستند تا در جلسه ملاقات مردمی، به طرح مسایل و مشکلات خود بپردازند.

اما در سازمان تامین اجتماعی شعبه یک اهواز ؛ مدیر جوان ان و مسئولان حوزه های مختلف نیز در تمام ایام هفته درب اتاقشان به روی ارباب رجوعان باز است و ملزم به پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات و مطالبات مراجعه کنندگان هستند.
دیدارهای مردمی قنواتی با شهروندان در ساعات اداری روزهای هفته صورت می گیرد که در آن شهروندان بدون واسطه به بیان مشکلات و مسائل خود با تامین اجتماعی می پردازند.

این تحول عظیم تنها در سایه مدیریت جهادی، نیروی جوانی و عملگرایی حاصل می شود.در حال حاضر بسیاری از شهروندان و صاحبنظران استان بر این باورند که می توان با اتکا به جوانان به دستاوردهای بزرگی رسید.

جوانان هر کشوری به دلیل انگیزه بالا، نشاط و شور جوانی از مهمترین ارکان توسعه پایدار آن کشور محسوب می شوند. تجربه نشان داده است که هرگاه مسئولان و دست اندرکاران کشور به نیروی جوانی تکیه کردند، جوانان هم به این اعتماد پاسخ مثبت داده و موفق شدند تا در شرایط بحرانی کشور را نجات دهند.

در سالهای پس از پیروزی انقلاب و مشخصا بعد از جنگ تحمیلی، هرگاه به جوانان میدان داده شد نتیجه آن موفقیت و پیشرفت کشور بوده است.
منتها برخی از مدیران علیرغم توصیه های مکرر مقامات ارشد نظام از جمله بیانات صریح مقام معظم رهبری در مورد به کارگیری جوانان در عرصه های گوناگون سازندگی، هنوز به این باور نرسیده اند که باید با جوانگرایی نسبت به متحول کردن فضای مدیریتی کشور اقدام کنند.

اما حضور چنین مدیران نیک سرشتی در مجموعه ی پراهمیتی نظیر سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان بی تردید غنیمتیست که مردم به خوبی قدر آن را خواهند دانست.
این رسانه به نوبه خود از همت و تلاش مجموعه مدیریت و کارکنان سازمان تامین اجتماعی شعبه یک اهواز جهت خدمت رسانی و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع قدردانی می نماید.

FacebookWhatsAppGoogle GmailLineSMSSkypeTelegramViberWeChatTwitterGoogle+Yahoo MailGoogle BookmarksPinterestLinkedInShare
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظر سنجی

آیا از عملکرد شورای پنجم کلانشهر اهواز راضی هستید؟

Loading ... Loading ...
تازه ترین اخبار
آ نتورک