کد خبر: 44904
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: 16/ جولای/ 2020 - 12:43
رئیس شعبه یک تامین اجتماعی اهواز با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی

تشکیل سازمان تامین اجتماعی را می توان آغازگر تحولی نو در نظام تامین اجتماعی کشور دانست.

خوزستان سرافراز/ به مناسبت گرامیداشت هفته تامین اجتماعی(۱۹ لغایت ۲۵ تیرماه) آقای صادق قنواتی رئیس شعبه یک تامین اجتماعی اهواز ضمن اعلام تبریک هفته تامین اجتماعی به شرکای تامین اجتماعی از جمله بیمه شدگان، مستمری بگیران، کارفرمایان و همکاران خود در خانواده بزرگ تامین اجتماعی پیرامون آشناسازی جامعه هدف مخاطبان و ذینفعان با اهداف و خدمات سازمان تامین اجتماعی با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با نام جهش تولید مطالبی را بیان نمود که به شرح ذیل می باشد:
سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که در تیرماه ۱۳۵۴ قانون آن تصویب گردید و در واقع تشکیل این سازمان را می توان گفت آغازگر تحولی نو در نظام تامین اجتماعی کشور دانست که پوشش دهنده کارگران حقوق بگیر و مزدی به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد بصورت اختیاری می باشد.
هدف سازمان تامین اجتماعی اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی – درمانی و استقرار نظام هماهنگ مناسب با اهداف نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی است درهمین راستا به اختصار پیرامون تعهدات و حمایت های سازمان تامین اجتماعی به مواردی اشاره می گردد و بطور کلی تعهدات سازمان در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران واجد شرایط به دو نوع تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم شده است:
تعهدات کوتاه مدت شامل:
۱ – حمایت های درمانی در موارد خاص بیماری، بارداری و حوادث
۲ – غرامت دستمزد ایام بیماری
۳ – غرامت دستمزد ایام بارداری
۴ – هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه
۵ – پروتز و اورتز (وسایل کمک پزشکی مانند: عینک، سمعک و…)
۶ – غرامت نقص عضو(حوادث ناشی از کار)
۷ – کمک هزینه ازدواج
۸ – کمک هزینه کفن و دفن
۹ – پرداخت مقرری بیمه بیکاری
و همچنین تعهدات بلند مدت سازمان که شامل حمایت های:

مستمری بازنشستگی

مستمری از کار افتادگی

مستمری از کار افتادگی جزئی(حوادث ناشی از کار)

مستمری بازماندگان

پرداخت مزایای نقدی وعیدی مستمری بگیران(کمک عائله مندی، کمک هزینه اولاد)

سازمان تامین اجتماعی در راستای دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع و مخاطبین و تسهیل در فرآیندهای انجام کار نسبت به ترویج خدمات غیرحضوری بصورت گسترده و متنوع اقدام نموده از جمله:

سامانه تلفن ۱۴۲۰ جهت پاسخگویی تلفنی از ۷:۳۰ تا ۲۲ شب و از ساعت ۲۲ تا ۷:۳۰ روز بعد دریافت و ضبط پیام های صوتی در خصوص مشکلات و سوالات مخاطبین سازمان

سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۰ جهت ارسال سوالات، مشکلات و دریافت پاسخ حداکثرتا ۲ روزکاری

پورتال مرکزی ارتباطات مردمی جهت طرح سوال، مشکل و شکایت

سامانه جهت ثبت اعتراض بیمه شدگان و کارفرمایان

سامانه جهت پرداخت تعهدات کوتاه مدت به مخاطبان سازمان

سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان

سامانه ارسال اینترنتی لیست حق بیمه و دریافت فیش بیمه شدگان

سامانه نوبت دهی شعب جهت صرفه جویی در وقت مخاطبین سازمان و تکریم ارباب رجوع

سامانه نوبت دهی مراکز درمانی سازمان در راستای تکریم مراجعین

(برنامه تامین اجتماعی من) با قابلیت هایی نظیر مشاهده سوابق، استحقاق درمان، فیش مستمری بگیران، بدهی کارفرمایان، جستجوی مراکز درمانی سازمان

صدور گواهی حقوق و گواهی کسر اقساط مستمری بگیران تحت پوشش

استفاده از کد دستوری تلفن همراه با شماره گیری # ۱۴۲۰ * جهت ارائه خدماتی نظیر استعلام سوابق، استحقاق درمانی و بدهی کارفرمایان و…

بررسی وضعیت اعتبار دفترچه های درمانی بیمه شدگان بصورت غیرحضوری با استفاده از روشهای:

الف – شماره گیری USSD باکد دستوری *۴*۱۴۲۰* ۴* یا # ۱۴۲۰* ۴*
ج- سامانه اینترنتی  med.icai.tamin.ir
د- سامانه اینترنتی  pwa.tamin.ir
ه -کد دستوری #۱۶۶۶*

ابلاغ الکترونیکی – احکام مطالباتی

سامانه بازرسی هوشمند الکترونیک شامل:

الف- مشاهده بازرسی انجام شده توسط سازمان
ب- ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی

حذف کاغذ باراه اندازی سامانه ECE (تبادل الکتریکی مکاتبات جهت رفاه حال کارفرمایان)

حذف تمدید دفترچه های درمانی

درخواست بازنشستگی عادی در سامانه eservices.tamin.ir و محاسبه میانگین ۲ سال آخر دستمزد جهت احتساب مبلغ بازنشستگی

مشاهده عناوین شغلی از سال ۹۵ به بعد از طریق سامانه eservices.tamin.ir

ثبت اعتراض به سوابق ناموجود در سامانه eservices.tamin.ir

استعلام ارتباط فعال با سازمان – استعلام شماره حسابهای ثبت شده – اعلام شماره حساب بانکی و استعلام اطلاعات هویتی و شماره تامین اجتماعی از طریق سامانه eservices.tamin.ir

پنل مخصوص دستگاههای دولتی و مرجع استعلامات رسمی جهت مشاهده سوابق بیمه شدگان و اعلام به موسسات از طریق سامانه eservices.tamin.ir

از دیگر خدمات نوین سازمان تامین اجتماعی و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی سامانه ارتباط با مشتری CRM راه اندازی شد که در فاز اول بصورت حضوری با مراجعه به واحدهای مشاوره مدیریت یا رابطین واحد ارتباطات مردمی در سطح شعب در خصوص پیشنهادات، انتقادات و یا سوالات خود پاسخ مقتضی را دریافت خواهند کرد. هدف از ایجاد این سامانه ایجاد ارزش برای بیش از ۴۰ میلیون مخاطب سازمان و بهبود خدمت رسانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران و کارفرمایان می باشد.

منبع ؛ پیام کارون





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ترین اخبار