کد خبر: 33723
تعداد نظرات: بدون نظر
تاریخ انتشار: ۱۶/ دی/ ۱۳۹۷ - ۵:۳۶

جان باختن هفت نفر طی همین چند ماه اخیر در این دو جاده گواه ادعای خطرآفرینی این مسیرها است ؛ رسیدگی به وضعیت این دو مسیر اورژانسی ترین اقدام را می طلبد.

به گزارش خوزستان سرافراز/ «مرگ» و «جاده» واژه هایی هستند که با وجود تکرار هر روزه در رأس خبرهای شهرستان شادگان هرگز عادی نشده اند و هر روز داغی این واژه ها بر دل روستاییان این شهرستان بیشتر می شود.
داغی که حتی وقتی تکرار می شوند بر شدت آن نیز افزوده می شود، زیرا دوباره سرپرست خانواده و جگرگوشه مادری قربانی شده است.
حالا شرایط به گونه ای شده که شنیدن این واژه ها هم متأثر کننده شده است، واژه هایی که از ثبت رکوردی جدید یا شکستن رکوردی قدیمی حکایت دارد.گرچه رکورد به نوعی شیرین و حتی غرورآفرین است، اما در میان همه رکوردهایی که ثبت شده است اعداد و ارقامی خودنمایی می کند که نه تنها مایه غرور نیست، بلکه کام هر شنونده ای را تلخ می کند.

معروف ترین جاده مرگ شادگان

ثبت رکورد تلفات جاده ای در روستای جهانگیری و گیداری گواه ادعای فراوانی جاده های مرگ در شهرستان شادگان است.
در چند ماه گذشته در جاده جهانگیری – گرگر دو دختر ۴ و ۵ ساله و پدر آن ها و یک جوان ۳۶ ساله بر اثر تصادف فوت شدند و یک مرد و زنش بر اثر تصادف هر دو از ناحیه پا دچار شکستگی شدید شدند و اخیرا جاده روستای گیداری دو جوان را به کام مرگ فرو کشید.

متأسفانه هنوز فاصله زیادی تا وضعیت مطلوب داریم و وضعیت راه های این شهرستان هرگز مناسب نیست. به طور متوسط هرماه شاهد تصادفات منجر به فوت زیادی در جاده های شهرستان شادگان بخصوص جاده های روستایی هستیم،این در حالی است که بهسازی و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز جاده های مرگ شادگان چند سالی است شروع شده، اما روند آن بسیار کند است.
تاکنون تنها سه کیلومتر از جاده مرگ روستای جهانگیری – گرگر از سمت بوزی اصلاح شده و ۱۰کیلومتر بلاتکلیف است و جاده ی روستای گیداری تا الان هیچ گونه اقدامی برای بهسازی آن در دستور کار نیست.
وضعیت تخصیص اعتبارات به نحوی است که با روند کنونی، مردم باید هنوز شاهد تلفات جاده ای باشند.
جاده جهانگیری – گرگر قرار بود تا پایان سال ۹۴ به سرانجام برسد.لیکن تا این لحظه به جز تخریب جاده ی قدیمی و برداشتن شانه های این جاده ، که الان به یکی از اسباب اساسی حوادث شده است کار دیگری صورت نگرفته است .
متاسفانه جاده ی روستای گیداری به علت کم عرض بودن و داشتن پیچ و خم زیاد و فرسودگی آب رو ها سالانه تلفات جانی و مالی متعددی بر اهالی این روستا تحمیل می کند و مسئولین شهرستان علیرغم بازدیدهای متعدد و قول و قرارهای بسیار تا الان اقدامی درخور صورت ندادند .
بارها وعده پیگیری داده شده، اما هنوز روند اجرای پروژه ی جاده ی جهانگیری – گرگر عملا متوقف است.و جاده روستای گرگر همچنان برای مسئولین محلی از اعراب ندارد.
جان باختن هفت نفر طی همین چند ماه اخیر در این دو جاده گواه ادعای خطرآفرینی این مسیرها است ؛ رسیدگی به وضعیت این دو مسیر اورژانسی ترین اقدام را می طلبد.

راه های روستایی شهرستان شادگان در مقایسه با راه های روستایی دیگر شهرستان ها وضعیت خوبی ندارد و اغلب مسیرها هنوز آسفالت نیست که رفع مشکل آن ها یک عزم ملی و استانی می طلبد.
اصلاح هندسی خیلی از جاده ها یک ضرورت است، زیرا اغلب جاده ها قوس های خطرناک و پیچ های مرگ آفرین دارند، به عنوان مثال آب روها ، کم عرضی و پیچ های خطرناک این جاده ها از عوامل اساسی حوادث است.
این در حالی است که روزانه هزار نفر از این مسیرها تردد می کنند.

FacebookWhatsAppGoogle GmailLineSMSSkypeTelegramViberWeChatTwitterGoogle+Yahoo MailGoogle BookmarksPinterestLinkedInShare
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظر سنجی

آیا از عملکرد شورای پنجم کلانشهر اهواز راضی هستید؟

Loading ... Loading ...
تازه ترین اخبار
آ نتورک